• 15 Şubat 2016 08:27

TRODOS GEZİMİZİ GERÇEKLEŞTİRDİK

İki otobüs, yüz güzel insan, güneşli bir gün, eğlenceli bir yolculuk, temiz hava ve bayaz karlar…
    Derneğimiz yararına düzenlenen Trodos turu tek kelime ile “güzel” geçti.
    Farklı bir güzergah takip ettik. Derin bir vadide yarleşmiş Oikos köyünde sabah kahvemizi içtik. Yeşil ve yaprak döken ağaçların birlikte oluşturduğu nemli ve serin bir köy kahvesi. Hemen altta akan bir dere. Fotoğraflar çekildi bol bol. Ülkemizde böyle yerler de varmış.

TRODOS GEZİMİZİ GERÇEKLEŞTİRDİK
    Daha sonraki durağımız Kalopanayiotis oldu. Aynı vadinin devamı. Daha yüksek ve karşı yamaca da yayılmış bir köy. Karşıda bir manastır var. Restore edilmiş ve müze olarak turistlere açılmış. İnmek için 3 yolunuz var. Ya asfalt yolu takip edeceksiniz, ya dar sokaklardan merdivenlerden ya da asansörle ineceksiniz. Teraslar yapılmış. Evler ve teraslarda meyve ağaçları. Daracık sokakları ile çok şirin bir köy.
    Ve Prodromos… Öğle yemeğimizi yedikten sonra doğru kayak da yapılan teleferik bölgesine gittik. Yükseklerden seyrettik Trodos dağlarını. Tellerle çevrili askeri dinleme istasyonu olmasa cenneti yanlış düşünmüşüm derim…
    Yine de güzel… yine de serin… yine de tertemiz hava…
    Sonra meydana indik. Alışveriş yapanlar, gezip görenler, fiyatları kıyaslayanlar, yol kenarındaki banklarda güneşin tadını çıkaranlar.
    Yaşamın tadına varmak biraz da bu galiba..
    Bir güzel gün geçirdik. Bu yolculuğun güzel geçmesinde Gem Tours sorumluları çabalarının da etkili olduğunu söylemeliyim.
    Derneğimize yardım amacıyla gerçekleştirilen bu tura katılan ve yardımlarını esirgemeyen herkese teşekkür ederim.